Rodzaje filmów - krótki przewodnik

10 czerwca, 2024

Rodzaje filmów – krótki przewodnik

Sięgając po rozwiązania wideo – takie, które faktycznie odniosą pożądany skutek – warto orientować się w wachlarzu różnych rodzajów filmów, jakie realizujemy dla firm i instytucji. Poniżej postaraliśmy się pozbierać kilka proponowanych przez nas rodzajów filmów oraz opatrzeć je krótkim komentarzem oraz przykładową realizacją. Niech Wam służy.

Filmy wizerunkowe

– optymalnie do 2`30 min

– gdy chcesz pokazać potencjał swojej firmy np. na stronie internetowej

– idealne na targi branżowe (najlepiej bez wypowiedzi / tylko muzyka i obraz)

– znakomite rozpoczęcie spotkania z potencjalnym klientem

Każdy film wizerunkowy powinien zbalansować emocje i wiedzą. Znaczy to tyle, że widz musi być poruszony (musimy wymyślić, jak w stan poruszenia go wprawić), ale w trakcie filmu powinniśmy przekazać mu najważniejsze informacje tzn. kamienie milowe (np. potencjał technologiczny firmy, kompleksowość usługi etc. – to trzeba dobrze zdiagnozować).

Oponeo
TUV Rheinland
FOX FITTINGS
FONON

Filmy procesu

– zaprezentowanie nowym pracownikom jak wygląda proces technologiczny

– do obiegu wewnętrznego, czasami obiegu zewnętrznego (z poszanowaniem know how)

– do zaprezentowania klientowi jak powstaje produkt

– gdy chcesz zaprezentować proces podczas targów branżowych

Bardzo ważna pozycja w naszym repertuarze. Ten rodzaj filmu realnie wpływa na sposób funkcjonowania zakładu. Jest niezastąpioną formą narzędzia w komunikacji wewnętrznej. Gdy w zakładzie funkcjonuje skomplikowana, wieloetapowa linia produkcyjna, film taki jest świetnym wprowadzeniem, które w precyzyjny sposób zastąpi tysiące słów. To jedynie wprowadzenie, ale nowy pracownik ma ogląd całości procesu. Film taki, w zależności od potrzeb może być przygotowany pod klienta, gdzie nie wdając się w szczegóły pokazujemy mu jak powstaje produkt, jakie przechodzi procesy.

Last Energy (pion operatorski)
ENTE

Filmy produktowe

– przedstawiamy nasz produkt w bardziej, bądź mniej reklamowej formie

– możemy pokazać korzyści wynikające z jego użytkowania

– przedstawiamy jak działa

Świetna forma komunikacji z klientem bądź potencjalnym klientem. Masz dobry produkt i chcesz go pokazać, zaprezentować np. w mediach społecznościowych. A może chcesz pokazać jak go użytkować. Na opakowaniu możesz dodać kod QR i odesłać do YouTuba.

Vimex
Folmag
Renault
Agencja Badań Medycznych

Filmy reportażowe

– gdy robimy coś ważnego ( np. organizujemy event bądź stawiamy nową halę)

– forma nieco lżejsza – czasami z emocjami

Bardzo szeroka dziedzina, którą traktujemy w studio jako narzędzie wzmacniające działania wizerunkowe. Gdy dzieje się coś ważnego, coś, co warto pokazać odbiorcy.

PZM
Relacja z targów Plastpol 2024 dla firmy Plastigo
PZM Best Young Driver

Kampanie społeczne

– gdy mamy do przekazania ważną społecznie treść

– często chcąc zasłużyć na zainteresowanie widzów posługujemy się emocjami, za którymi kryje się konkretna wiedza

Kampania AAC
Kampania TV dla Fundacji ZWIERZ
Kampania TV dla Fundacji ZWIERZ

To tylko część rozróżnienia – ważna, ale część. Gdyby jednak któraś z form filmowych mogła okazać się przydatna w procesie rozwoju firmy, zapraszamy do kontaktu. W ciągu 15 lat działalności OM Studio Film Production wypracowaliśmy całą ścieżkę produkcyjną – od przygotowania scenariusza aż do gotowego filmu.