Sięgając po rozwiązania wideo – takie, które faktycznie odniosą pożądany skutek – warto orientować się w wachlarzu różnych rodzajów filmów, jakie realizujemy dla firm i instytucji. Poniżej postaraliśmy się pozbierać kilka proponowanych przez nas rodzajów filmów oraz opatrzeć je krótkim komentarzem oraz przykładową realizacją. Niech Wam służy.
Filmy wizerunkowe
– optymalnie do 2`30 min
– gdy chcesz pokazać potencjał swojej firmy np. na stronie internetowej
– idealne na targi branżowe (najlepiej bez wypowiedzi / tylko muzyka i obraz)
– znakomite rozpoczęcie spotkania z potencjalnym klientem
Każdy film wizerunkowy powinien zbalansować emocje i wiedzą. Znaczy to tyle, że widz musi być poruszony (musimy wymyślić, jak w stan poruszenia go wprawić), ale w trakcie filmu powinniśmy przekazać mu najważniejsze informacje tzn. kamienie milowe (np. potencjał technologiczny firmy, kompleksowość usługi etc. – to trzeba dobrze zdiagnozować).
Filmy procesu
– zaprezentowanie nowym pracownikom jak wygląda proces technologiczny
– do obiegu wewnętrznego, czasami obiegu zewnętrznego (z poszanowaniem know how)
– do zaprezentowania klientowi jak powstaje produkt
– gdy chcesz zaprezentować proces podczas targów branżowych
Bardzo ważna pozycja w naszym repertuarze. Ten rodzaj filmu realnie wpływa na sposób funkcjonowania zakładu. Jest niezastąpioną formą narzędzia w komunikacji wewnętrznej. Gdy w zakładzie funkcjonuje skomplikowana, wieloetapowa linia produkcyjna, film taki jest świetnym wprowadzeniem, które w precyzyjny sposób zastąpi tysiące słów. To jedynie wprowadzenie, ale nowy pracownik ma ogląd całości procesu. Film taki, w zależności od potrzeb może być przygotowany pod klienta, gdzie nie wdając się w szczegóły pokazujemy mu jak powstaje produkt, jakie przechodzi procesy.
Filmy produktowe
– przedstawiamy nasz produkt w bardziej, bądź mniej reklamowej formie
– możemy pokazać korzyści wynikające z jego użytkowania
– przedstawiamy jak działa
Świetna forma komunikacji z klientem bądź potencjalnym klientem. Masz dobry produkt i chcesz go pokazać, zaprezentować np. w mediach społecznościowych. A może chcesz pokazać jak go użytkować. Na opakowaniu możesz dodać kod QR i odesłać do YouTuba.
– gdy robimy coś ważnego ( np. organizujemy event bądź stawiamy nową halę)
– forma nieco lżejsza – czasami z emocjami
Bardzo szeroka dziedzina, którą traktujemy w studio jako narzędzie wzmacniające działania wizerunkowe. Gdy dzieje się coś ważnego, coś, co warto pokazać odbiorcy.
Kampanie społeczne
– gdy mamy do przekazania ważną społecznie treść
– często chcąc zasłużyć na zainteresowanie widzów posługujemy się emocjami, za którymi kryje się konkretna wiedza
To tylko część rozróżnienia – ważna, ale część. Gdyby jednak któraś z form filmowych mogła okazać się przydatna w procesie rozwoju firmy, zapraszamy do kontaktu. W ciągu 15 lat działalności OM Studio Film Production wypracowaliśmy całą ścieżkę produkcyjną – od przygotowania scenariusza aż do gotowego filmu.