Gdy podejmiemy już decyzję o realizacji filmu reklamowego
Ważny temat. Pewnie każdy kto myśli o realizacji filmu reklamowego zadaje sobie to pytanie. Załóżmy, że osoba, która decyduje się na realizację filmu jest już bogatsza o wiedzę, że film reklamowy, film promocyjny jest narzędziem niezwykle przydatnym – nie tylko w kontekście podnoszenia prestiżu firmy, ale również w bardzo praktycznej, codziennej działalności firmy.
No więc wiemy już, że potrzebujemy film – jedziemy przecież na targi branżowe i warto zaprezentować się z jak najlepszej strony. Poza tym film reklamowy warto wrzucić na stronę internetową firmy – niech klient zapozna się z produktem i zobaczy, że za tym wszystkim stoją ludzie, profesjonaliści, że jest dział produkcji, promocja.

Od czego zależy cena filmu reklamowego
Pewnie kilka osób z firmy lubi fotografować, każdy ma też telefon… czasami z dobrą kamerą. Można więc film realizować samodzielnie. Można znaleźć w internetach darmową muzykę i zainstalować oprogramowanie do montażu filmowego. Można. Efekt może być zadowalający – jeśli ktoś ma zacięcie i predyspozycje może zrobić niezły film. Koszta będą wówczas niskie.
Z produkcją filmów jest tak, jak z każdą inną branżą – żeby coś zrobić dobrze, trzeba wejść głęboko, poznać specyfikę, dobrać parametry, nabywać doświadczenia, dużo uczyć się i pracować.
Zobacz kilka naszych realizacji: https://www.omstudio.pl/#portfolio
W OM Studio przez ostatnie 15 lat wypracowaliśmy pełną ścieżkę produkcji filmów reklamowych, filmów promocyjnych, filmów korporacyjnych oraz filmów szkoleniowych. Wiemy już jakie części układanki ze sobą zestawić żeby efekt był dobry, żeby zadziałał. Żeby równoważył przekazywanie wiedzy o produkcie, o firmie z efektownym obrazem.
Zazwyczaj, gdy pojawia się osoba z zapytaniem o koszt realizacji filmu, na początku planujemy krótką rozmowę, która pozwoli nam szybko dookreślić podstawowe elementy. Dla przykładu mówimy o realizacji 2 minutowego filmu na targi branżowe, na stronę internetową firmy z wersjami skróconymi na stronę facebookową firmy. Pytania te dotyczą:
– pomysł na scenariusz – czy pomysł jest, czy też mamy go opracować z naszą ekipą?
– czy mamy posiłkować się animacjami 2D bądź 3D – czasami warto opisać procesy, które nie do końca da się pokazać za pomocą kamery, wówczas możemy sięgać po rozwiązania animacyjne
– kto wystąpi w filmie – czy w filmie wystąpią pracownicy firmy czy mamy zaangażować aktorów / epizodystów
– miejsca realizacji – jak wygląda w firmie? Czy są to miejsca, w których może pojawić się ekipa z kamerami?
Dla jasności – nie trzeba znać wszystkich odpowiedzi – po to jesteśmy żeby pomóc, żeby było miło, przyjemnie i efektownie.
Gdy uda się ustalić te elementy, jesteśmy już daleko. Analizujemy różne możliwości realizacyjne i wracamy z pełną propozycją zawierającą cenę, ilość dni zdjęciowych, skład ekipy filmowej oraz termin realizacji.
Zadaj pytanie o wycenę filmu: https://www.omstudio.pl/2496-2/
Elementy naszych filmów: https://www.omstudio.pl/#services
Jaki budżet na film reklamowy?
A więc przejdźmy do clue. Jaki wygospodarować budżet żeby zlecić wyprodukowanie filmu o swojej firmie? Jesteśmy w stanie przedstawić widełki cenowe, w których mieszczą się ceny filmów reklamowych. Pamiętajmy, że za produkcją filmu stoi cały proces, na który składa się preprodukcja z przygotowaniem scenopisu, pracą copywriterów, pracą koncepcyjną, wizją w miejscach realizacji, nagraniami w studiu lektorskim, produkcją z dniami zdjęciowymi, pracą operatorów, oświetlaczy, dźwiękowców, asystentów, postprodukcją z montażem, kolorowaniem, udźwiękawianiem etc. Trochę tego jest 😉 stąd jedynie widełki.
Filmy reklamowe nieskomplikowane – nie wymagające przerzucania ekipy filmowej na drugi koniec kraju, z 1 dniem zdjęciowym, ciekawymi infografikami, tłem muzycznym, lektorem, bądź wypowiedziami – do 6-8 tys. zł netto
Filmy reklamowe średnio skomplikowane – z opracowaniem scenopisu, copywriterami, co najmniej dwoma dniami zdjęciowymi, infografiką, animacją, wizażystką – generalnie dzieje się (i wszystkim tym co powyżej) – do 30-35 tys. zł netto
Filmy reklamowe zaawansowane – z pełnym procesem realizacyjnym, wyspecjalizowaną ekipą filmową (scenograf(ka), wizażystka, dźwiękowiec, oświetlacz), z tworzeniem planów filmowych, zaawansowanym montażem – top of the top 🙂 od 35-40 tys. zł netto

Na koniec
Tworzenie filmu to proces wielowątkowy – po drodze mamy technologię, różne przeszkody lokacyjne, pot przy realizacji trudnych ujęć – najważniejsze jednak żeby nie zatracić po drodze tak potrzebnej lekkości ujęć, fajnych kadrów, tego wszystkiego co sprawia, że na końcu widz zobaczy dobry materiał. O to tak naprawdę walczymy na co dzień. I chętnie powalczymy dalej – bierzemy to na siebie 😉
Zapraszamy do kontaktu: https://www.omstudio.pl/kontakt/